ATM'lerde yeni dönem: 1 Temmuz'da başlıyor
Finansal hizmetlere erişimi kolaylaştırmak amacıyla önemli bir adım atıldı. Yeni düzenleme kapsamında, ortak ATM'lerden yapılan bankalararası nakit çekim işlemlerinde alınan komisyon ücretleri kaldırılıyor. Uygulama 1 Temmuz 2026 tarihinde başlayacak.
Editör · Yayın: 25 Haziran 2026, 01:40 · Güncelleme: 25 Haziran 2026, 05:40 · 2 dk okuma
Kararla birlikte yerli ve yabancı banka kartı sahipleri, ortak ATM'ler ile Akıllı Nakit Yatırma/Çekme Makineleri (Smart Recycler Machines) üzerinden gerçekleştirecekleri bankalararası nakit çekim işlemlerinde artık ücret ödemeyecek.
Karar sektörün ortak uzlaşısıyla alındı
Uygulama, ülkenin önde gelen finans kuruluşları ve sektör temsilcilerinin ortak kararıyla hayata geçirildi.
Bankalar Birliği (ABM), İslami Bankacılık ve Finans Kuruluşları Birliği (AIBIM), Kalkınma Finans Kurumları Birliği (ADFIM) ve Ödemeler Ağı (PayNet) tarafından desteklenen düzenlemenin, vatandaşların bankacılık hizmetlerine erişimini kolaylaştırması hedefleniyor.
Finansal kapsayıcılık hedefleniyor
Yetkililer, nakit paranın günlük yaşam ve ticaret açısından önemini koruduğunu belirterek, uygulamanın özellikle düşük gelirli vatandaşların üzerindeki mali yükü azaltacağını ifade etti.
Düzenlemenin aynı zamanda finansal kapsayıcılığı artırması ve bankacılık hizmetlerinden daha fazla kişinin yararlanmasını sağlaması bekleniyor.
Dijital dönüşüm süreci devam edecek
Finans sektörü temsilcileri, ATM işlem ücretlerinin kaldırılmasının dijital bankacılık hedeflerinden vazgeçildiği anlamına gelmediğini vurguladı.
Bankalar, nakitsiz toplum vizyonu doğrultusunda dijital ödeme sistemleri, mobil bankacılık uygulamaları ve elektronik ödeme altyapılarına yönelik yatırımlarını sürdürmeye devam edecek.
Vatandaşlara önemli kolaylık
Yeni uygulamayla birlikte banka müşterileri, hangi bankaya ait olduğuna bakmaksızın ortak ATM ağlarını ücretsiz kullanabilecek. Böylece hem işlem maliyetleri azalacak hem de nakit erişimi daha kolay hale gelecek.